Tuesday, April 28, 2009

i <3 okur yorumları

zaman zaman bir radikal gazetesi koca youtubedan daha eğlenceli haberlerle dolu olabiliyor. bu sefer haberler değil ama okuyucu yorumları enfes.

domuz gribiyle ilgili okuyucu yorumları:

inci bir:

Ben halk şairi kenan Yazıcı.Mahlatım Yazıcı. Domuz giribinin adım adım ilerleyişi dünyamız için kötü. Ne varki Türkiyede Kırmızı alama geçti .Evet her ihtimale karşı önlemini en iyi şekelde aldı ve alacak.Yurt dışına giriş ve çıkışlarda sağlık taramalarını hashasiyetle yaparak ülkemizin içine taşınmalarını önlemek için her şeyi yapacak.Yanlız bir şey aklıma takıldı.Türkiyedede Domuz hayvanları yeşiştirilip, dünya pazarlarına sunuluyor, sağlık bakanlığımız bu tür yerleri de karantina altına alsa iyi olacak. Kuş giribi ile karışık olduğundan ülkemizin içindede önlem alınmalı. Yani her şey Gavurların yeyip içtiklerinden ve pisliklerinden yayılıyor.Kuş gribi dahil.Gelişmişlik falanla da alakası yok.Her şeyi sağlıklı üretip , halka sağlıklı türettirmek gerek.İşte sağlıksız tükettirilmenin sonucu.Tüm hayatını kaybedenlere allahtan rahmet diliyor, Dünyamızada geçmiş olsun dileğiyle, biran önce ilacını bulurlar.Teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum.

inci iki:

Albert Camüs den bu yana veba hiç yokolmadı.Fare kökenli olanlı yerine gelişerek,mutasyona uğrayarak kuş ve domuz aracılığı ile geliyor. Gelişmiş antibiyotikler var iyi ki ama antibiyotiklere karşı da virüs kendini yine geliştirecektir

ve ilk inciyi okuyup yerinde zıplamış bir başka okuyucunun yorumu:
bu nasıl bir zihniyettir ya. avrupalılar domuz yedikleri için domuz gribi oldu diyor halk şairi, haberde domuz tüketiminin virüs bulaşımına etkisi olmadığı yazmasına rağmen. kuş gribi de böyleymiş meğer. insana özel virüs de var, ona ilişkin de açıklama bekliyorum halk şaririnden. türkiye'de insan mı yeniyor da grip olunuyor

insan yiyip grip olmak... evet, hoş bir düşünce.

7 comments:

  1. yani bu arada bu haberle ilgili bir güncellemeyi daha paylaşmak isterim, bu en trajikomiği olabilir: LOZAN - İsviçre’de bir trenle taşınan domuz gribi virüsü örneklerinin patladığı bildirildi.

    ReplyDelete
  2. updatelere devam, vatandaşlarımız çözüm üretmeye devam ediyor:
    Domuzları telef etsinler - 28/4/200920:29
    KUş gribi çıktığında kuşları, tavukları öldürmüşlerdi. Yayılmayı önlemek ve daha çok bulaşmasını önlemek için domuzları öldürmeliler. Çözüm budur.

    ReplyDelete
  3. yorumun son cümlesini sansürlemiş olmana açıkçası içerledim, şöyle bitiyor efenim:

    "Bir an önce tüm dünyanın aksiyon alması lazım."

    aksiyon almak, evet.

    ReplyDelete
  4. o ikisi farklı yorumlar didemcim ben de çok düşündüm hangisini alıntılasam diye:)

    ReplyDelete
  5. hahahaha tamam şimdi gördüm o yorumu! altında bir de şöyle bir yorum var, o da apayrı bir güzellikte:

    George Orwell'in Hayvanlar Çiftliği adlı muhteşem eserinde, tüm kötülüğün başını domuzlar çeker. Meksika'da bu hastalığın Amerika tarafından işletilen domuz çiftliklerinde başlamış olduğunu öğrenmek, yıllar önce okuduğum bu kitabı hatırlattı bana.

    yarabbim bu okur yorumları ne güzel şey!

    ReplyDelete
  6. hahaha! bence en en en güzeli buymuş. halk ozanından bile iyi..ya da değil mi? ikisini karşılaştırmak çok zor:)

    ReplyDelete
  7. hahahahah george orwell yorumu cok guzel! entel yorumcu bi yandan da.

    ReplyDelete